O Biedronce, a w rzeczywistości o Jeronimo Martins Polska pisałem już kilkukrotnie. Cóż, sieć sklepów zwraca uwagę swoją aktywnością. Spółka, zatrudniając, w 2.6OO sklepach, ponad 55.OOO pracowników, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce. Nawet Prezes Jarosław Kaczyński wypowiada się publicznie na temat tej sieci handlowej.

Nie tylko Prezes i ja dostrzegamy Biedronkę. Jest ona uwzględniona również w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki„, przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jeronimo Martins Polska, w oczach organizatorów, zyskał uznanie za organizację  Konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” oraz wsparcie  Funduszu Stypendialnego Natalii Partyki. Wypada dodać, że działalność sieci handlowej została dostrzeżona spośród ponad 8OO zgłoszonych akcji. Co oznacza, że potencjalna konkurencja była bardzo duża.

To nowe, ale nie pierwsze, działania Jeronino Martins Polska, działanie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Warto przypomnieć: Ogólnopolski Festyn Rodzinny z okazji Dnia Dziecka „Bądźmy razem”, kampanię „Czytajmy etykiety„, projekt społeczny „Codziennie bądźmy razem”, Kino z Biedronką, Mistrzostwa Polski i Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej, programy edukacyjne: „Śniadanie daje moc” organizowane w ramach koalicji „Partnerstwo dla zdrowia” oraz „Razem zadbajmy o zdrowie”, konkurs „Młodzi projektanci dla Biedronki”, projekt „Biedronka i znani projektanci dla Fundacji DKMS” oraz zrównoważone zarządzanie odpadami.

Wszystkie te działanie nie są przypadkowe. Są one dowodem na konsekwentną realizację strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, wypracowanej przez Jeronimo Martins Polska. Zakłada ona wywieranie pozytywnego wpływu na życie pracowników, klientów i partnerów handlowych oraz reagowanie na potrzeby otoczenia społeczenie, w którym funkcjonuje. Osobiście mam do wielu aktywności, realizowanych przez różne przedsiębiorstwa, pod szyldem społecznej odpowiedzialności biznesu, stosunek krytyczny. Działania podejmowane przez Spółkę z logo Biedronki, są praktycznie modelowe, a przy tym zaskakują pomysłowością, są absolutnie warte naśladowania i co najważniejsze przynoszą nie tylko materialny zysk!

Wśród podmiotów wyróżnionych  w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki” kategorii „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”  znalazły się m. in. również: Anvil, BGK, BGŻ, BOŚ, BPH, City Handlowy, Deloitte, Energa, IKEA, Lotos, Medicover, Nokia, Orange, Orlen, Pelion, PGE, PKO, PKO BP, Polfarma, PwC, Skanska, T-Mobile i Tauron.

Komentarze (15):

  1. Avatar
    Uno

    Jeronimo Martins Polska Jedna z niewielu firm, które wiedzą co na prawdę znaczy społeczna odpowiedzialność biznesu! 🙂

  2. Avatar
    Suchar

    Jak wiadomo o wszystkim decydują ludzie. Ciekawe kto personalnie stoi za realizację tej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu?

  3. Avatar
    Leo

    Ten konkurs, to bardzo fajna sprawa. Widziałem efekt końcowy, czyli wydaną książkę i trzeba przyznać, że to strzał w dziesiątke.

  4. Avatar
    Rene

    Prawdę mówią uważałem teorię społecznej odpowiedzialności biznesu za ściemę, ale po przeczytaniu tego artykułu trochę zmieniłem zdanie.

  5. Avatar
    Miłosz

    Zmylił mnie tytuł i zdjęcie, ale dobrze, bo przeczytałem coś ciekawego, czego się nie spodziewałem, myślałem, że sklepy Biedronka zajmują się tylko wyzyskiem pracowników, a tu TAKA NIESPODZIANKA !

  6. Avatar
    Julia

    Nie wiem na czym polegała akcja zrównoważonego zarządzania odpadami, ale z tego co mi wiadomo, to w Biedronce obowiązują opakowania jednorazowe, to one stanowią największy problem ze wzrostem produkcji świeci, więc dla mnie sygnałem pozytywnym dowodzącym, że Jeronimo Martins Polska, rzeczywiście jest organizacją przestrzegającą zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, takie przemodelowanie działalności, które wyeliminowałoby, albo chociaż w znaczący sposób ograniczyło pakowanie żywności w opakowania jednorazowe.

  7. Avatar
    Bacha

    No tak, ale to wszystko jest właśnie dla wielkich firm, które stać na działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

  8. Avatar
    bm

    Warto zwrócić uwagę na charakterystykę działań CSR Biedronki – ich zgodność z core businessem, różnorodność i długofalowy charakter, bardzo częste sytuowanie w pobliżu klientów i pracowników, dotykanie tak istotnych społecznie problemów jak czytelnictwo, sport dzieci i młodzieży czy medycyna. Gratulacje dla całego zespołu CSR JMP 🙂

    1. Avatar
      Leo

      Dobrze, ze firma duzo robi fajnych akcji prospołecznych, ale miejmy świadomość, ze to tez w pewnym sensie jest ich biznes. Dobry wizerunek, pomaga im zarabiać większe pieniądze…:).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.