Każda branża ma swoja specyfikę oraz swoje własne imprezy i wydarzenia, które służą nawiązaniu kontaktów, wymianie informacji i wskazaniu najlepszych. Podobnie jest w przypadku środowiska FMCG (Fast Moving Consumer Goods), przekładając na język polski mowa o rynku produktów sprzedawanych często i po względnie niskich cenach.

Ocenia się, że wartość rynku produktów FMCG (żywność, napoje, alkohole, wyroby tytoniowe, chemia gospodarcza, kosmetyki), w Polsce, w 2015 r. wyniosła 229.600.000.000 zł, i jest to wzrost o 2,1 proc. w porównaniu z rokiem 2014. To pokazuje jak ważna jest to branża dla gospodarki. Znamienne jest również to, że mimo wielkości nadal odnotowuje wzrost. Największymi producentami  produktów szybkozbywalnych są m.in. Maspex, Nestle,  Procter & Gamble, Unilever, Mondelez i Coca-Cola. Oprócz tych potentatów jest mnóstwo mniejszych przedsiębiorstw, które również uczestniczą w tym rynku.

Dlatego też nic dziwnego, że doszło do organizacji Targów Orzeł Dystrybucji FMCG. Tegoroczna edycja odbędzie się w piątek 25 listopada 2016 roku na PGE  Narodowym w Warszawie. Organizatorem jest Media Direct. Do udziału w wydarzeniu zaproszono ponad 1.500 hurtowni i około 300 sieci sklepów z branży spożywczej i kosmetycznej. Wśród uczestników będą producenci i dystrybutorzy artykułów kosmetycznych, producenci i dealerzy wyposażenia, urządzeń i oprogramowania dla sklepów i hurtowni, dostawcy usług i technologii wspierających efektywne prowadzenie biznesu oraz producenci i dystrybutorzy artykułów spożywczych. Impreza jest ważna zwłaszcza dla polskich przedsiębiorstw, średniej i małej wielkości, pracujących nad rozszerzeniem dotarcia poza zasięg lokalny oraz organizacji, które budują ogólnopolską sieć dystrybucji.

Na targach nie zabraknie też konkursów, plebiscytów i nagród. Najważniejszą z nich jest  tytuł „Orzeł Dystrybucji FMCG”, który otrzymują polscy przedsiębiorcy zajmujący się hurtową i detaliczną sprzedażą produktów szybko zbywalnych, którzy wyróżniają się innowacyjnością, uczciwością i rzetelnością w działaniu, a swój biznes prowadzą w poszanowaniu zasad fair play. Ponadto zostaną wręczone nagrody „Polski smak 2016” przyznawane przez Praską Giełdę Spożywczą i „Produkt z potencjałem 2016” Magazynu „Życie Handlowe”. Zostanie rozstrzygnięty także plebiscyt „Aktywny Kupiec”.

Uczestnicy targów będą mogli dowiedzieć się jak zwiększać zyski dzięki analizie cen produktów FMCG?. Będzie także okazja aby przeanalizować znaczenie programów lojalnościowych, które są kluczem do sprzedaży, dzięki tworzeniu dobrych relacji z klientami i jak na tym można zarobić? Organizatorzy też zaplanowali panele dyskusyjne na najbardziej gorące w branży kupieckiej tematy. Pierwszy dotyczy sprzedaży produktów po zaniżonych cenach w zagranicznych dyskontach. Drugi będzie poświęcony sprawie planowanemu zakazowi handlu w niedziele i święta. Cóż zapowiada się ciekawie i interesująco. Spodziewam się więcej zysków niż strat.

Komentarze (19):

    1. Avatar
      Janusz

      FMCG to raczej kwioobieg niż układ nerwowy, zresztą nie ważne, bez niego dzisiaj cywilizacja kultury zachodniej, cokolwiek to znaczy, nie przeżyłaby tygodnia.

  1. Avatar
    Era

    Kto chce zobaczyć orły dystrybucji FMCG niech idzie na początku stycznia do sklepów oglądać jakich towarów brakuje na półkach – towarowanie w Polsce jest poniżej krytyki.

  2. Avatar
    Indigo

    Podśmiewujecie się,a to właśnie FMCG rządzi światem, bez polityków, bez wyborów, tylko dzięki masowym produktom, cenom i marketingowi opanowało umysły ludzkości.

    1. Avatar
      Yoda

      FMCG jest potężną branżą, która rzeczywiście wywiera ogromny wpływ na ludzi i nie tylko postawy zakupowe, ale również nastroje społeczne.

  3. Avatar
    Nihil novi

    Jaki piękny eufemizm: „sprzedaży produktów po zaniżonych cenach w zagranicznych dyskontach” to nie jest dumping? Mnie się wydaje, że w Polsce to jest prawnie zabronione?

    1. Avatar
      UKF

      FMCG to drenaż polskiego rynku przez międzynarodowe korporacje takie jak Nestle, Procter & Gamble, Unilever, Mondelez czy Coca-Cola. Dowodem na to jest zestawienie, które pokazuje ile te koncerny płacą podatków w Polsce. 🙁

  4. Avatar
    Andrzej

    Ciekawe, że jak władza komunistyczna organizowała rynek FMCG, to dostępny był tylko ocet 🙂 A teraz mamy wszystko na wyciągnięcie ręki. Pomysły ograniczenia handlu w niedzielę to krok w tył w rozwoju rynku.

  5. Avatar
    bm

    Ciekawa będzie dyskusja o zakazie handlu w niedziele. Tylko w jedną niedzielę zebrano 75 tys. podpisów pod petycją o niewprowadzaniu zakazu. Można ją też podpisywać na stronie takdlaotwartychniedziel.pl. Debaty i ocena stoisk odbędzie się wśród branżowców i ekspertów, skoro wejściówka dla postronnych kosztuje 500 zł. Prawdę mówiąc, słusznie, inaczej tłumy chętnych do wziątek zalałyby stadion.

  6. Avatar
    Robert B

    To fajny pomysł z tymi nagrodami Orła Dystrybucji FMCG”, przecież dostają ją polscy detalśsci i hurtownicy którzy stawjają na innowacyjność i uczciwość produktu. A innowacyjność i dobra jakość powinny zostać zauważone i nagrodzone.

  7. Avatar
    Julian Kaczka

    Niestety a może i stety powrót do czasów gdy sklepy funkcjonowały do godziny 17 a w sobotę do 13 przeszły już do historii. Wraz z nimi puste półki sklepowe. W dzisiejszych czasach i przy obecnym tempie życie przeciętnego Polaka wydaje się ze sklepu czynne w niedzielę i do późnych godzin wieczornych to niemal konieczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.