Biedronka jest symbolem miłości i szczęścia i to bez względu na ilość kropek. Co więcej jest pożytecznym owadem. To bardzo sprytnie, że również tak nazywa się największa w Polsce sieć sklepów Jerónimo Martins.

Niedawno uczestniczyłem w targach „Orzeł Dystrybucji FMCG”, gdzie o wszystkich wielkich sieciach sklepów wyrażano się negatywnie. Oczywiście każdy ma prawo zachować własne zdanie. Wydaje mi się jednak, że jest nadmiernym uproszczeniem „wrzucać wszystkich do jednego wora”. Jeśli chodzi o działalność Biedronki, należy podkreślić, że działa zgodnie z polskim prawem, więc jeśli komuś się to nie podoba, to powinien mieć zastrzeżenia do ustawodawcy, a nie do uczestników rynku, którzy funkcjonują w ustalonym ładzie gospodarczym.

Biedronka, na tle, innych podobnych przedsięwzięć handlowych, wyróżnia się różnymi działaniami prospołecznymi. Należą do nich m. in.: Ogólnopolski Festyn Rodzinny z okazji Dnia Dziecka „Bądźmy razem”, kampanię „Czytajmy etykiety”, „Codziennie bądźmy razem”, Kino z Biedronką, Mistrzostwa Polski i Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej,  „Śniadanie daje moc”, „Razem zadbajmy o zdrowie”, „Młodzi projektanci dla Biedronki”, „Biedronka i znani projektanci dla Fundacji DKMSFunduszu Stypendialnego Natalii Partyki.

Te prospołeczne działania sieci Biedronka są przemyślane i konsekwentne. Przykładem może być drugi już finał Konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, który kończy się tym, że zwycięska praca literacka wraz ze wybraną, również w drodze wyboru, oprawą graficzną. Właśnie teraz, do sklepów  Biedronki, trafi książka dla dzieci pt. „Córka bajarza”, która powstała dzięki projektowi „Piórko”. Jest to debiut literacki Moniki Radzikowskiej, opatrzony grafikami Moniki Biała. Motywem przewodnim wydawnictwa  „Córka bajarza” jest pokazanie, że warto pokonywać trudności i przezwyciężać własne lęki. Książka podpowiada, co w życiu jest najważniejsze, dodaje nadziei i wiary w szczęśliwe zakończenie.

Pisze o tym wszystkim ponieważ widzę kontrast pomiędzy liderem rynku, nastawionym pozytywnie do świata i klientów i tymi którzy poza brakiem zadowolenia, do naszej rzeczywistości, wnoszą bardzo mało. Widzą tylko to co im przeszkadza. Może właśnie dlatego po jednej stornie jest zysk, a po drugiej strata?

Komentarze (38):

      1. Avatar
        Bodzio

        Zyski Biedronki pochodzą z pracy i pomysłów menadżerów, a nie z lewych prywatyzacji i uwłaszczeń. Każdy mógł tak sukces osiągnąć. Nikt nie zabraniał.

  1. Avatar
    Cynk

    Historia Biedronki jest tak bogata i pełna zwrotów akcji, że nie tylko książkę można by o niej napisać, ale nawet serial nakręcić i byłby lepszy niż „Kobieta za ladą”.

  2. Avatar
    Zbyszek

    Problem z zanikaniem nawyku czytania wsród dzieci i młodzieży cały czas narasta. Dobrze, źe Biedronka wyszła z tą ciekawą inicjatywą. Ale to zdecydowanie za mało. Potrzebna jest szersza akcja ze strony Państwa i decydentów.

  3. Avatar
    Justyna

    Jestem pod wrażeniem działań organizowanych przez „Biedronkę”. Z racji tego, że mam ją 500m od domu mogę o sobie powiedzieć stały klient, a i tak bardzo mało wiem 🙁 wstyd się przyznać!

  4. Avatar
    Megi

    Pochwalam sieć sklepów JM Biedronka za wspaniałe akcje, wielu moich znajomych zachwala. Osobiście mam bliżej do „B” niż innych sklepów, ale jestem rozczarowana asortymentem, dużym brakiem towaru, Panie ekspedientki tłumaczą, że bedzie popołudniu lub jutro, wchodząc do innych sklepów tej samej sieci nie widzę tych braków!
    Ogólnie mimo, że nie jest to Polska sieć, podobają mi się akcję dla młodzieży i dzieci

  5. Avatar
    Ireneusz

    Konkursy i inne akcje tej sieci wspierają to co odchodzi do tzw. „Lamusa” dokladniej CZYTANIE, podoba mi się inicjatywa Biedronki, choć nie Polska, to chce zaistnieć w naszym kraju i rzetelnie się do tego przykłada.

  6. Avatar
    bm

    Poziom czytelnictwa jest katastrofalny i ciągle spada, a wiadomo, że dzieci którym się czyta i same dużo czytają rozwijają się o wiele lepiej intelektualnie i emocjonalnie. Liderzy Doliny Krzemowej dobrze wiedzą co robią, że posyłają swoje dzieci do szkół bez komputerów, kalkulatorów i innych e-gadżetów. Dlatego konkurs Piórko ma ogromną wagę społeczną.
    A ci którzy wrzucają wszystkie sieci do jednego worka jedynie dowodzą, że nie znają podstawowych faktów. Biedronka za 2015 r. zapłaciła tu 864 mln zł podatków, od lat jest jednym z największych płatników w Polsce.
    I warto zobaczyć ile jeszcze innych fajnych akcji przeprowadza, w tym dla pracowników i ich dzieci. na które wydaje grube miliony.

  7. Avatar
    Arkadiusz Kowalski

    Sieć sklepów biedronka chce być bliżej problemów z jakimi borykają się ludzie, zz drugiej zaś strony zachęcają do zmian poprzez kampanie społeczne

  8. Avatar
    Alicja

    Działalność ,,Biedronki,, jak widać nie opiera się tylko na generowaniu zysków, ale również na działalności prospołecznej dobrze że wraz ze wspaniałą para-olimpijką Natalią Partyką prowadzą wspieranie młodych sportowców. Jak i również wiele innych działalności dla społeczeństwa.

  9. Avatar
    Hill

    Ja nie rozumiem jednego: mnóstwo przedsiębiorców jojczy, że Biedronka zła, że Tesco złe, że Carrefour zły, itd. A może zamiast w latach 90. gdy zaczynaliście biznes na wyścigi kupować merole i bejce, żeby się pokazać było kupić sobie Volkswagena Golfa i więcej inwstować w rozwój: otwierać nowe sklepy, budować centra logistyczne i byłyby dzisiaj też pieniądze na CSR i inne rzeczy. Niestety, było szybkie konsumowanie zysków, wakacje w Tajlandii, wycieczki do Brazylii i biznes „na drut”, a teraz jest płacz, że zagraniczne sieci ich wyprzedziły.

  10. Avatar
    Malgosia

    Czy Biedronka nie jest jednak głównie sklepem spożywczym i to na jakość jedzenia warto popatrzeć? Powadzone działania CSR są pożyteczne i ciekawe, pozwalają wniskować, że szefostwo sklepu bieże odpowiedzialność za swoich klientów i korzystając ze swojego zasięgu propaguje dobre wartości. Jednakże jak spojrzymy jakie wymagania stawia swoim dostawcom odnośnie produktów spożywczych, wymagając, aby np tygodniami nie psuł się, narzuca wymóg gwarancji dostaw, to miejmy świadomość, że przekałada się to na dodawanie dużej ilości tzw chemii. Klient tego nie widzi. Klient widzi ładne opakowanie i niską cenę. Tu widzę ogromne pole do poprawy. Poprawy w sposobie podejścia do strategii wymogow zakupowych szefostwa a nie coraz to wiekszego wyboru produktów fit i eco.

  11. Avatar
    Rafał Jakło

    Bardzo duży plus, za takie pro-społeczne przedsięwzięcia, lecz smutne jest to, że za organizację tego bierze się nie Polski, rodzimy biznes, a zagraniczna spółka. Można by odnieść wrażenie, że Polskim sklepom nie zależy tak bardzo na rozszerzeniu się na Polskim rynku. Zastanawiające jest, to, że właściciele Polskich marek mówią, że firmy w Polsce w zagranicznym kapitałem są lobbowane. Jak widać na podstawie biedronki, te właśnie zagraniczne spółki chcą pokazać się z jak najlepszej strony, by przyciągnąć rzeszę klientów. Robią wszystko, by być lepsze, a co robią nasze spółki? Jak widać, potrafią marudzić.

  12. Avatar
    Tomek Stachura

    I nie ma co się dziwić, że takie spółki zagraniczne jak właśnie Jeronimo Martins, potrafią odnaleźć się na rynku i przyciągnąć klientelę. Jak widać marketing cenowy, to jedno, lecz kreatywność, przy stwarzaniu zachęty do zrobienia zakupów w tym właśnie sklepie, to bardzo ważny aspekt. Ludzie przekonali się do sieci Biedronka, mają do niego zaufanie, które zdobyto przez lata, a różnego rodzaju promocje, czy eventy tylko w tym utwierdzają.

  13. Avatar
    Julian Kaczka

    Problem chyba polega ­na tym, że o ile sama Biedronka jest bardzo­ rozpoznawalna i wszę­dzie się można na nią­ natknąć, to niestety ­bardzo mało informacj­i jest na temat jej dobroc­zynności.

Pozostaw odpowiedź Filip Wawerczak Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.