Z centrum Warszawy do Portu Lotniczego w Modlinie jedzie się tyle samo czasu co do Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Przeważnie największa różnica jest tylko w cenie biletu na samolot.

Port Lotniczy w Modlinie powstał w 2012 roku. Jednak tak naprawdę lotnisko zaczęło funkcjonować dwa lata później. Jest to drugi port lotniczy dla warszawskiej aglomeracji. Do stolicy jest 35 kilometrów. Przeważnie aby dotrzeć do Warszawy wystarczy nieco ponad pół godziny.

Osobiście do lotniska w Modlinie podchodziłem z dystansem. Specjalnie mnie nie kusiły niskie ceny, albowiem przeważnie oznaczają one niski standard usług, a do tego obcesową obsługę. Cóż, kiedy zdarza się, że Modlin może zaproponować nie tylko najtańsze, ale i najlepsze połączenie lotnicze. Tak został przełamany mój opór.

Z lotniska w Modlinie skorzystało już ponad 9.000.000 pasażerów. W 2014 było ich 1.704.971, rok później już – 2.591.743, a w 2016 – 2.860.748. To pokazuje, że z portu korzysta coraz więcej podróżnych. Przewiduje się, że maksymalna przepustowość tego obiektu wynosi 3.500.000 pasażerów rocznie.

Z Modlina może polecieć aż w 44 miejsca. Przede wszystkim do głównych miejsc, gdzie znajdują się największe skupiska polskich emigrantów ekonomicznych czyli Londyn, Bruksela, Dublin. Zapewne dlatego ok. 75 proc. podróżnych stanowią Polacy. Statystyczny pasażer Portu Warszawa/Modlin to osoba stosunkowo młoda (90 proc. z nich nie przekroczyła 50 lat). Połowa wszystkich pasażerów nie skończyła jeszcze 32 lat.

W planach jest zwiększenie ilości miejsc, w których pasażerowie przed lotem będą mogli się zrelaksować. Zarząd Portu chce także postawić na usprawnienie odpraw – między innymi za pomocą pierwszej w Polsce, specjalnej bramki biometrycznej. Rozbudowa Portu w Modlinie sprawi zapewne, że liczba podróżnych korzystających z lotniska wzrośnie. Cóż, latanie stało się chlebem powszednim. Nic dziwnego, że planowane jest wybudowanie kolejnego portu w Mszczonowie. Ma to być związane z powstanie największego Parku Rozrywki w Polsce. Być może Modlin czy raczej władze Nowego Dworu Mazowieckiego, do którego przynależy port też powinny zastanowić się nad dodatkowymi atrakcjami?

Komentarze (42):

  1. Centaur

    Rzeczywiście Modlin rozkwita, a poczatki byly dramatyczne, wygladalo to na wielki biznesowy niewypal

    1. Dracula

      Położenie Modlina nie jest specjalnie dobre na lotnisko, w koło są rzeki, które są przyczyną częstych mgieł, a jak wiadomo mgły nie pomagają w lądowaniach nie tylko w Smoleńsku.

  2. Foch

    Nienawidzę Modlina, tam ludzi traktuje się jak bydło. Ścisk, lekceważenie, brak informacji, brak miejsc do siedzenia. (Oczywiście nawet bydła nie powinno się tak traktować.) Nigdy więcej stamtąd nie polecę!

    1. Hajs

      Wiadomo, że jak ma być tanio to beznadziejnie, a Polacy to by chcieli nic nie płacić i żyć w luksusach!

  3. Over

    Znaczący wzrost obsługi pasażerów był pomiędzy 2014 i 2015 rokiem później dynamika gwałtownie spadła. Ilość podróżnych nie zależy od portu i jego popularności, tylko od liczby linii lotniczych, które korzystają z lotniska.

  4. Edek

    Mszczonów? To jakieś szaleństwo, dziś każda dziura chce mieć lotnisko. Najlepszym przykładem przerostu ambicji jest lotnisko w Radomiu.

    1. Makro

      Lotnisko w Mszczonowie jest bardzo potrzebne, to będzie taki port przesiadkowy między Modlinem i Radomiem.

  5. Grand

    W Polsce jak powstaje lotnisko robi się z tego wydarzenie stulecia, w Chinach w ciągu roku zbudowano ponad sto lotnisk i wszyscy uważają, że to normalne.

    1. Lelum Polelum

      No, jednak nie porównujmy się z Chinami. W Polsce żyje 35 milionów, a w Chinach dwa miliardy.

  6. Kasjopeja

    Beneficjentem sukcesu lotniska w Modlinie powinien być Nowy Dwór Mazowiecki, tymczasem po mieście zupełnie nie widać sukcesu jaki odniósł port lotniczy

    1. Activ

      Nowy Dwór Mazowiecki z pewnością jest beneficjentem lotniska w Modlinie. Bieda lotnisko i bieda beneficjum.

  7. Polon

    Z przytoczonych danych wynika, że głównie latają ludzie młodzi, zapewne ci, którzy latają do pracy i do domu, korzystają z tanich linii lotniczych, nic w tym dziwnego, to oni robią wynik.

  8. Blondi

    Wszyscy narzekają na lotnisko w Modlinie. To zwykłe marudzenie, przecież nikt nikogo nie zmusza do korzystania z tego portu!

  9. nihil novi

    Maksymalne obciążenie lotniska nie jest możliwe, bo zawsze są bardziej pożądane godziny i mniej pożądane. Podobnie jest z hotelami, które też nie mają pełnego obłożenia.

  10. Jacek

    Kolejne lotnisko w Mszczonowie? Wydaje mi się że lepiej dopracować obiekty już istniejące niż ładować się w budowę kolejnego, którego losy mogą być zbieżne z losem lotniska w Radomiu.

    1. Mar_Wegi

      Otóż to. Lecz osobiście uważam, że tutaj nie chodzi o rozładowanie tłumów na innych lotniskach, a o zarobek firmy, która takie lotnisko będzie stawiała 🙂

  11. Ryży

    Modlin bedzie sie rozwijać, bo Okęcie lada chwila sie zakorkuje. Dobrze byłoby poprawić infrastrukturę lotniska i jego okolic.

  12. Miłosz

    No Warszawa jest straszna pod względem komunikacji, ale Modlin mi odpowiada, tam jakoś zawsze uda mi się dotrzeć w miarę bezkorkowo i sprawnie.

  13. Zenek

    Skoro taniej to po co przepłacać? I niewątpliwie dużym plusem jest, że nie trzeba wbijać się do Wa-wy.

    1. Rafał

      Zdecydowanie. Lecz znajdą się zawsze Janusze i Karyny, którzy za niską cenę biletu chcieliby standardy VIPowskie. I takim ludziom nigdy się nie dogodzi.

  14. HARRY1

    Myślę że ludzie przekonali się do latania W erze korków miejskich gdzie podróż robi się długa To też przyczynia się do rozwoju portów lotniczych

    1. Tomasz

      Oczywiście, lecz trzeba to robić z głową, nie wciskać na siłę, by firma brata miała możliwość zarobku. Idealnym tego przykładem jest lotnisko w Radomiu. Tak bardzo było im potrzebne? Ilość pasażerów idealnie to pokazuje.

  15. Colin Jastrzębski

    Gdyby to odde mnie zależało to ja zamiast budować nowe lotnisko skupiłbym się na ulepszaniu obiektów już istniejących

    1. Miron

      Ważny jest rekonesans. Jeżeli na danym terenie występuje lotnisko i w pełni sprawdza się w swojej roli, to można pozwolić na podwyższenie standardów. Jeśli jednak jest teren, w pobliżu którego lotniska nie ma, a po analizach można wnioskować, że takie lotnisko byłoby przydatne, to wtedy jak najbardziej zgoda na budowę.

  16. Eliza Grządkiewicz

    Moim zdaniem pieniądze przeznaczone na budowę lotniska powinny być przeznaczone na bardziej społeczny cel

  17. Basia Kasiaa

    Dobrze, że linie lotnicze są coraz tańsze, szkoda tylko, że pracownicy pracujące w takich liniach zarabiają śmieszne pieniądze i to tutaj firmy szukają oszczędności i możliwości obniżenia cen biletów.

  18. Mokra Włoszka

    Korzystałam wiele razy i byłam zadowolona. Rozbudowę jak najbardziej popieram , jednak nad dodatkowymi atrakcjami naprawdę należy się zastanowić, zawsze to dodatkowy biznes

    1. Jakub

      Warto jeszcze pamiętać o tym, że nie jesteśmy super zamożnym społeczeństwem i stawianie na wysokie standardy nie koniecznie musi się opłacić. Wiadomo, że chcielibyśmy latać jak królowie, lecz z wygodą idzie także i cena. Także standardy podróży powinny być dopasowywane do realiów społeczeństwa, które z tych lotów będzie korzystać.

  19. Filip Wawerczak

    Moi zdaniem można byłoby te pieniądze przeznaczyć na inną iwestycję zamiast budować nowe lotnisko

  20. Pablo

    Warszawa niestety ma słaba infrastrukturę komunikacyjną i gdzie by te lotnisko nie było to zawsze bedzie powodowało korki i straty czasu.

  21. Tomasz K

    Nie miałem okazji latać z Modlina natomiast latałem z Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. I sobie teraz nie wyobrażam żeby jeszcze wcisnąć ok 3 mil pasażerów na lotnisko we Warszawie i tak się stoi do odprawy w nie małej kolejce.

  22. Pavik

    Ja jak mam wjechać do Wa-wy i stać w korkach albo szukać miejsca parkingowego to, aż scyzoryk w kieszeni się otwiera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.