Popularny rak czyli różnego typy nowotworów zatruwają i skracają życie wielu milionów ludzi na całym świecie. Dane epidemiologiczne wskazują na wzrost zapadalności na tę chorobę. Jedną z metod walki z nią jest profilaktyka zdrowotna.

Obecnie w Polsce udaje się wyleczyć z nowotworów zaledwie ok. 40 proc. pacjentów. Przyczyną tak niskiego poziomu zwycięstw z chorobą jest m. in. brak badań profilaktycznych i zbyt późne wykrycie  raka. Wiąże się to z niewielką wiedzą społeczną oraz lękiem przed badaniami i ich wynikami.

Do walki z nowotworami postanowiła włączyć się sieć sklepów spożywczych „Biedronka. W związku z powyższym przyłączyła się do kampanii „Oswoić raka“. Pomysłodawcą akcji jest Polski Komitet Zwalczania Raka, a partnerem Fundacja Przyjaciółka. Celem tego działania jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat nowotworów,  profilaktyki oraz wsparcie osób borykających się z problemami onkologicznymi.

W ramach kampanii wystartował sfinansowany przez firmę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, portal edukacyjny www.oswoicraka.pl. Pełni on funkcję bazy wiedzy nt. chorób nowotworowych, sposobów ich wczesnego wykrywania, psychoonkologii, zdrowego odżywiania i jego roli w profilaktyce chorób. Na portalu można znaleźć ponad 100 publikacji opracowanych przez specjalistów współpracujących z Polskim Komitetem Zwalczania Raka. Jego uruchomienie możliwe było dzięki zaangażowaniu klientów sieci. W październiku 2016 roku do sieci sprzedaży trafiły specjalne bukiety róż, opatrzone nalepką z hasłem: „Kwota 1 zł z bukietu wspiera profilaktykę raka”. Każdy, kto kupił różę, dołożył cegiełkę i wsparł ideę propagowania wiedzy o tak ważnym problemie, jakim jest przeciwdziałanie chorobom i ich skutkom.

Przyznam szczerze, ze od pewnego już czasu obserwuję różne działania sieci sklepów „Biedronka“, które nie są związane bezpośrednio z handlem, a jedynie wykorzystują sieć jako narzędzie do działań prospołecznych. Być może się mylę, jednak wydaje mi się, że żaden inny prywatny przedsiębiorca nie podejmuje tylu aktywności w tym zakresie. Trochę szkoda, że „Biedronka“ nie znajduje naśladowców. Cóż, „Biedronka“ może być tylko jedna?

Komentarze (24):

  1. Jacek

    Po raz kolejny sieć sklepów Biedronka angażuje się w działania godne pochwały i naśladowania.
    Mam jednak wrażenie, że te akcje nie są odpowiednio nagłośniane, a szkoda.

    1. Ryży

      Juz nie przesadzajmy z tymi pochwałami. Biedronka tyle zarabia w Polsce, że czasem moze wykonać taki gest wobec swojego otoczenia…

      1. Tomasz

        Owszem, lecz zauważ, że właścicielem Biedronek nie jest polska spółka, a zagraniczna. To nasze spółki powinny się wstydzić, że ktoś z zewnątrz działa tak pro-społecznie, a oni nie.

  2. Robert B

    Barwo Biedronka! Fajne jest to że ta sieć nie ogranicza się tylko do promocyjnych cen różnorodnych produktów, ale również działa w sferach charytatywnych.

  3. Basia Kasia

    nie wiem czy na ile biedronka działa „pod publikę”, a na ile robi to z dobrych intencji, ale jeśli jest szansa, że komuś to pomoże to ok : )

  4. Monaliza

    Właczenie się Biedronki do akcji „oswoić raka” to modelowy przykład z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

  5. Orlando

    W Polsce udaje się wyleczyć z nowotworów zaledwie ok. 40 proc. pacjentów – to fatalny wynik, biorąc pod uwagę, że wśród wyleczonych są głównie pacjenci, którzy nie mają złośliwego raka……

    1. UKF

      Moim zdaniem zachorowalność na raka wzrasta w nieuzasadniony sposób i przybiera rozmiary epidemiologiczne…..

      1. Rafał

        Lecz podejrzewam, że badania nad przyczynami zachorowań na raka są blokowane przez firmy farmaceutyczne, które robią biznes na lekach. I to się nie zmieni.

  6. Prometeusz

    Bardzo ciekawe jest to, że do działań prozdrowotnych wykorzystuje się coś tak odległego jak dyskonty. Z drugiej strony to bardzo dobra koncepcja wszak ludzie częściej chodzą do dyskontów niż po lekarzach, do których bardzo trudno się dostać.

  7. Prometeusz

    Wydaje mi się, że strona oswoićraka.pl powinna być nagłośniona w mediach lub promowana w internecie.

  8. Mar_Wegi

    U nas chyba nigdy nie będzie normalnie. Zagraniczny inwestor, spółka z kapitałem zagranicznym, organizuje akcję do walki z rakiem na terenie naszego kraju. Nie ma u nas przedsiębiorców, którzy mogliby się zainteresować podobnymi akcjami i zacząć wspierać tego typu ważne tematy?

  9. Zenek

    Szkoda, że nie pójdą inną drogą i nie zaczną sprzedawać zdrowych produktów. Większość ma w składzie całą tablicę Mendelejewa. a później nowotwór za nowotworem.

  10. Angelaaa

    To dobrze, że tak duża sieć handlowa, również uczestniczy w takich akcjach. Zapewne wiele ludzi słysząc o takiej akcji, zastanowi się co może sama zrobić dla potrzebujących pomocy.

  11. Janina

    Niestety polska służba zdrowia cały czas kuleje i rozpoznawanie chorób nowotworowych również, dobrze, że jest tak dużo kampanii uświadamiających.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.