Komentarze (25):

  1. Bodzio

    Wymyślają jakieś dziwaczne terminy takie jak public relations, zapominając o ustawie o języku polskim, albo nie wiedząc, że chodzi im o zwykłą propagandę!

    1. Ada

      W dzisiejszej dobie, tak prawdę powiedziawszy, chodzi o to, by biznes przynosił zyski. Bez względu na nazwę Polską tudzież obcojęzyczną cel danej dziedziny jest jeden. Jak pokazują badania jest to bardzo intratny biznes.

  2. Highlander

    nie którzy po po prostu nie widzą różnicy pomiędzy pr, reklamą i marketingiem i w sumie mają rację, bo dla nich to nie ma znaczenia i tak chodzi o nagłośnienie, wszystko jedno przy pomocy jakich środków, bo to i tak cel uświęca….

  3. Monaliza

    Nie wiem czy Państwo wiecie, że Ignacy Krasicki Prezes AM Art-Media, to potomek słynnego polskiego rodu arystokratycznego!

  4. UKF

    Jest taka teoria, że na public relations powinno się wydawać 10 proc. budżetu reklamowego, a zatem jakieś powiązanie z z reklamą jest.

  5. Janusz

    Efekty pracy public relations są przeliczane na pieniądze, na podstawie wielkości publikacji lub czasu emisyjnego w mediach według wartości ile kosztowałaby reklama o takiej powierzchni lub emisji.

  6. bm

    „Pijar rośnie”… Zależy który. Historia wywodzi się od końca XVI wieku. Pewnie część się z upływem lat się kurczyła, a ten i ów rósł. Sprawa wzrostu jest więc indywidualna. Pijarzy są dziś obecni w 36 krajach świata.
    A co do meritum, czyli PR:
    Pyta szczur chomika: – Te chomik, ja mam futerko, ty też. Ja mam wystające ząbki, ty także. Ja mam długi ogon, Ty też taki masz. Dlaczego więc Ciebie ludzie lubią, a mnie nienawidzą.

    Chomik odpowiada: – Bo ty masz kiepski PR.

  7. Janek

    220 milionów przychodu rocznie , to spory tort. Jest się czym dzielić. Będąc klientem uważać jednak należy na reputację firmy wybieranej firmy, powierza się jej bowiem własny wizerunek, czyli rzecz bezcenną.

  8. Ewa W.

    Komunikacja społeczna, to zagadnienie zupełnie nieznane politykom. Nie komunikują się między sobą, nie komunikują się ze społeczeństwem. Może powinni przeszkolić się w tym zakresie, nim zabiorą się za ulepszanie rzeczywistości.

  9. TeresaPieńkowska

    PR czyli – marketing – sprzedaż duży przychód . Wielka kwota przychodu rocznie do podzielenia .Cały czas rośnie nie tylko u nas ale i na całym świecie .

  10. Alek

    I ponownie politycy bawią się w bogów od wszystkiego. Liczy się szyk i klasa. Czyli co tam że agencja jest dobra i tania. Są tacy co patrzą na ceny bo cena buduje polityczne ego

  11. Filip Wawerczak

    PR jest obecny i będzie obecny, jednakże dla firmy najlepszym uznaniem są stali klienci, którzy ufają i jej doświadczenie

  12. Bohdan

    Propaganda to nie PR, a więc to nie kształtowanie wizerunku; a obecnie szerzona propaganda jeszcze bardziej odbiega od tej z czasów PRL. Dzisiejsza jest chamska, obrażająca wręcz umysłowość obywateli. A jej skuteczność będzie malała w miarę doświadczeń społeczeństwa, że głosiciele oszukują, i że ” król jest nagi”. PR zaś – ten prawdziwy – będzie się rozwijał i będzie obejmował jeszcze większą przestrzeń społeczną.
    W komentarzach padło pytanie, jaką agencję wybrać. Odpowiedź może być podobna, gdy padnie pytanie: jaką wybrać krawcową? Tak i tak trzeba wcześniej się upewnić do czego wynajmujemy agencję. Do jednorazowego zadania, czy na dłużej; z wykorzystaniem czasu klienta, czy nie. Praca z małą agencją może być bardziej korzystna, gdy klientowi zależy np. na media relations. Z dużą agencją, gdy klient zamawia działania wielopoziomowe.

  13. Kacperek

    Moim zdaniem PR jest ważny a przez wielu bardzo niedoceniany. Kilku podmiotom przydałby się dobry PR i spora działalność CSR bo szczęściu i rozwojowi trzeba dopomóc , anie czekać i liczyć tylko na pastwę losu

  14. Marcin

    Sektor PR jest sektorem, który rozwinął się na przestrzeni lat. Ludzie, którym zależy na odpowiedniej renomie firmy, jej wizerunku, podpisują umowę z firmą zajmującą się właśnie tych działem rynku. Z jednej strony, jest to odciążenie własnych pracowników, z drugiej oddanie wizerunku firmy profesjonalistom. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt iż w ostatnich latach dynamicznie rozwija się pewien dział PR, czyli ePR. Wraz z coraz większą rolą dostępu do sieci, firmy zajmujące się wizerunkiem przedsiębiorstw, organizacji, muszą także i tam świadczyć swoje usługi. Cyberświat wciąż się rozrasta i agencja PR, która nie ma swojego działu ePR niedługo może zacząć tracić klientów. Poważni gracze dbają nie tylko o to, co mówi się o nich w rzeczywistości, ale także o to, co pisze się o nich w sieci.

  15. irek

    Istnieje wiele definicji public relations. Najbardziej podstawowy schemat zakłada jakąś organizację, która podejmuje działania o charakterze publicznym. A aby przekaz był interesujący i skłaniał odbiorców do interakcji, powinien być dostosowany do wymagań wąskiej grupy i odpowiadać jej potrzebom. W Polsce PR przez część społeczeństwa utożsamiany jest z polityką co niestety kojarzy się z kłamstwem i manipulacją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.