Szczęśliwy pracownik sukcesem firmy. Współczesne wyzwania w zarządzaniu firmą to tytuł debaty przeprowadzonej podczas gali wręczenia nagród „Ambasadorzy HR, przez Instytut Biznesy. Uważam go za bardzo przewrotny, by czy praca ma dawać szczęście?

Wydaje mi się, że koncept aby praca dawała szczęście jest wspaniały. Przeważnie najbardziej szczęśliwy pracownik to taki, który nie pracuje. Tak jest jednak tylko pozornie. Praca sprawia, że ludzie zyskują sens życia i czują się społecznie użyteczni. Niezależnie od tego przed biurami kadr, zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania kapitałem ludzkim stoją nowe wyzwania jak sprawić, żeby praca szła do przodu, a pracownicy, który ją wykonują byli szczęśliwi. To oznacza nowe podejście do zatrudnionych, którzy powinni stać się partnerami w biznesie, rozumiejący, że uczestniczą w budowaniu strategii i wartości organizacji, co przekłada się również na ich osobiste korzyści.”.To może być też nowe pole dla aktywności marketingowej wyrażające się chociażby z sloganie „towary i usługi od szczęśliwych pracowników

W debacie na temat „szczęśliwych pracowników” uczestniczyli Rafał Hiszpański – Prezes DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej, Ewa Małyszko – Prezes Zarządu PFR TFI, Barbara Misiewicz-Jagielak – Wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego iMichał Gierczak – CEO  Connectis. Dyskusję prowadziła Paula Rejmer – Dyrektor w Hays Poland. W trakcie debaty zastanawiano się co może zrobić HR i pracodawca, by pracownik komfortowo i efektywnie pracował, z poczuciem zabezpieczenia i dbania przez pracodawcę o jego bezpieczeństwo finansowe? Wskazywano, że bogata oferta benefitów i dodatków pozapłacowych w wielu branżach to już standard. Stąd też rodziło się pytanie: czy są jeszcze sfery, w których pracodawca może zaoferować pracownikowi wartość dodaną? Zagadnień do dyskusji było więcej: W jaki sposób i w co angażować pracowników, aby przekładało się to na pozytywne wyniki ich pracy? Czy inwestowanie w szkolenia, kursy są w stanie związać pracownika z firmą? Jakie jest dziś idealne miejsce pracy? Czego oczekują pracownicy? Odpowiedź na wszystkie pytania wypełniłaby grubą książkę.

Kiedy piszę o gali „Ambasadorzy HR 2019”, zorganizowanej przez Instytut Biznesu, wypada mi też dodać kto został nagrodzony tym zaszczytnym tytułem:

Connectis – spółka specjalizująca się w budowaniu dedykowanych zespołów techniki informatycznej i tworzeniu najlepszych miejsc pracy w tym sektorze. Connectis zatrudnia ponad 350 Developerów.

Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego, reprezentujący 18 wiodących krajowych producentów leków, którzy zapewniają pracę farmaceutom, analitykom medycznym, lekarzom, chemikom, biologom.

Brown-Forman Polska – organizacja, która stawia na współpracę i zaufanie, a szczególnie zwracają uwagę na otwartą komunikację z pracownikami.

Partnerami głównymi wydarzenia Ambasadorzy HR 2019, organizowanego przez Instytut Biznesu, byli: PFR TFI oraz DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej, a partnerami wspierającymi Collegium Humanum Szkoła Główna Menedżerska, Hays Poland, Złota 44, Agencja Informacyjna, Capital24.tv i Centrum Informacji.

Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów – Instytut Biznesu – „Zyski i straty”

Komentarze (17):

  1. Avatar
    Julian

    Dużo w tym prawdy. Zarobki, profity rzecz ważna ale warto też zadbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy, jasno określony zakres obowiązków i możliwość rozwoju. Sukces pracownika = sukces firmy

  2. Avatar
    Tomasz

    Miła atmosfera w pracy premię i określony zakres zadań pracownik zadowolony to pracownik wydajny i miło mu się pracuje to w firmie zostanie na długo która go docenia.

  3. Avatar
    Bodzio

    Moim zdaniem, pracodawcy są na przegranej pozycji, jest coraz mniej pracowników, więc chcą coraz więcej kasy, za ty nie idą niestety kompetencje. Poza tym są też prace niskopłatne z definicji i na nich zupełnie już nie ma ochotników.

  4. Avatar
    Highlander

    Nie wierzę w to, że pracownicy mogli być partnerami w biznesie, to oczywiście piekna idea, ale utopijna

  5. Avatar
    Rumcajs

    Moim zdanie wszyscy pracownicy, gdyby się ich ktos zapytał czy chcą benefity czy wolą zamiast tego żywą gotówkę, odpowiedzieliby, że wolą kasę od tych dziwacznych abonamentów, z których nie korzystają lub korzystają sporadycznie

  6. Avatar
    Kacper G

    Sam pamiętam jak kiedyś bylem niezadowolonym pracownikiem i wiem, że nawet świadomie maże spadać wydajność. Ciężko się idzie do takiego miejsca, a jakże ciężko się tam pracuje

  7. Avatar
    Era

    Gdyby nie było pracodawców, ludzie nie mieliby pracy, a również pieniędzy. To wcale jednak nie oznacza, że bycie pracodawcą w Polsce to bułka z masłem. Pracodawcy nie są jakimiś filantropami (poza administracją), którzy biorą pieniądze z powietrza. Żeby płacić pensje muszą na czymś zarobić, a to wcale nie jest ani proste, ani nawet łatwe.

  8. Avatar
    Oleander

    Wydaje mi się, że rodzi się jakaś niezdrowa dysproporcja pomiędzy tym co może za oferować pracownik, a tym co ma dodatkowo zaoferować pracodawca.

  9. Avatar
    UKF

    Bardzo dobrze, że ktoś nagradza pracodawców. Dziś tworzyć stanowiska pracy przy tej ilości wymagań, przepisów i cackania się z pracownikami, to prawdziwe bohaterstwo.

  10. Avatar
    Granda

    Nie zgadzam się z większością komentarzy, wreszcie sytuacja się normalizuje, to pracodawcy powinni zabiegać o pracowników, bo tylko dzięki nim mogą zarabiać, bez nich pracodawcy po prostu nie istnieją!

  11. Avatar
    Ewa Wu.

    Pracownik nie istnieje bez pracodawcy, ale i pracodawca bez pracownika też niewiele osiągnie. Dlatego powinna między nimi zaistnieć interakcja, powinni zawsze ze sobą współgrać i się szanować, a popłyną z tego korzyści. Zdecydowanie popieram trend dbania o człowieka w pracy. Szczęśliwy pracownik na pewno da z siebie 100%.

  12. Avatar
    Beta

    Z doświadczenia wiem, że większość polskich pracodawców nic nie wie o swoich pracownikach, a ich problemy ma w głębokim poważaniu. Gruba kasa wydawana na spotkania, mające na celu znalezienie sposobu na „uszczęśliwienie pracownika” nic nie wnosi. Może teraz, gdy na rynku brakuje rąk do pracy coś się zmieni.

  13. Avatar
    Natalia Muchomor

    Popieram przedmówców- zaopiekowany pracownik to wydajny i szczęśliwy pracownik, jednak nic tak nike cieszy jak dobre wynagrodzenie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.